+420 775 144 257 sales@cgi.cz

Ztrácí se vám emaily?

Problém: ztrácení e-mailů

  • SYMPTOMY:
    • odesílatel tvrdí, že email určitě odesílal, ale vám ani po jednom dni nic nepřišlo
    • příjemci nedorazí email, ač email vidíte jasně v Odchozí poště (Outbox)
    • při odesílání se zobrazí chyba a email neodejde
  • MOŽNÁ ŘEŠENÍ:
    • v principu 4 nejpravděpodobnější varianty:
      • špatně napsaný email — použita diakritika, mezery, místo tečky čárka, překlep… raději použijte copy & paste (ctrl/jablko C + ctrl/jablko V). Email raději několikrát zkontrolujte, nevěřili byste, jak nenápadný překlep může být. Další pravděpodobná varianta — cílový email prostě neexistuje, byl vám špatně nadiktován… druhá strana pořádně neví, jaký email vlastně má, cokoliv z tohoto a v různých kombinacích. Sledujte a pokuste se rozluštit případnou chybovou hlášku (typicky od MAILER-DAEMON) která vám možná přijde chvíli po odeslání emailu.
      • pád do spamu — pozor na slova podobná některým šikovným lékům, občas stačí např. “Specialist”. A teď je zase podstatný fakt, KDE k pádu do spamu došlo. Pokud na serveru, budete dost možná muset kontaktovat IT oddělení, nebo na desktopu (tedy u vás) — a tam by email měl jít dohledat (typicky složky “Nevýžádaná” nebo “Junk”.
      • vy nebo příjemce máte ucpaný mailbox — celkem obvyklá situace, projevuje se občas poměrně legračně — nejdříve přestanou docházet velké emaily, postupně se místo zaplňuje a zaplňuje (tj. ucpávají se poslední volné prostůrky) až nakonec přestanou docházet i ty nejmenší. Pozor — pokud máte IMAP (lepší než POP) — může vám dojít místo i bežnou prací — nutno rozumně dimenzovat. Cca 1-2GB pošty per člověk není žádný problém…
      • potíže s linkou či serverem, antispam listy — můžete mít firewallem zablokovaný port 25, potíže se serverem vašeho poskytovatele. Případně se server může dostat na seznamy podezřelých adres rozesílající spamy — toho se poměrně obtížně zbavuje a dle našich zkušeností ne každa IT firma toto zvládne.
    • anebo samozřejmě zavolejte CGI — náš specialista buď po telefonu, nebo na místě prozkoumá situaci a navrhne/doporučí vhodná opatření. Celková doba by neměla typicky přesáhnout 2, 3 hodiny… ale potíže s emaily mohou být pomerně zapeklité. Jedno z řešení je také směrování pošty přes NAŠE stroje..